Tczew. II Spotkania Nadwiślańskie pod patronatem Ministra – Kierownika Urzędu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wodowanie pogłębiarki PSR-450 w Tczewskiej Stoczni Rzecznej 23.06.1984

Tczew. II Spotkania Nadwiślańskie pod patronatem Ministra – Kierownika Urzędu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wodowanie pogłębiarki PSR-450 w Tczewskiej Stoczni Rzecznej 23.06.1984

miejscowość / miejsce:

  • Tczew, teren Tczewskiej Stoczni Rzecznej

osoby widoczne:

  • pracownicy Tczewskiej Stoczni Rzecznej

obiekty widoczne:

  • pogłębiarka PSR-450 H [pogłębiarka ssąco-refulująca]
  • basen PBW i Tczewskiej Stoczni Rzecznej / daw. port zimowy [basen użytkowany przez Tczewską Stocznię Rzeczną oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego; do PWB należała lewa część basenu – patrząc od strony wałów wiślanych]
  • most kolejowy – w kadrze widoczny fragment obiektu (historyczny most kolejowy wybudowany został w roku 1891 na trasie magistrali kolejowej łączącej Warszawę z Gdańskiem; odbudowa zniszczonego w wyniku działań wojennych mostu kolejowego rozpoczęła się w marcu 1946 roku; 8 marca 1947, dokładnie w dwa lata po wysadzeniu mostów wiślanych przez armię niemiecką, obiekt został tymczasowo odbudowany, o pracach przy odbudowie tczewskiego mostu pisano między innymi na łamach „Życia Radomskiego” z 22 października 1947 roku: Most pod Tczewem prawie gotowy. Roboty przy odbudowie największego mostu w Polsce na Wiśle pod Tczewem posuwają się szybko naprzód. Niektóre prace prowadzone są na dwie zmiany. Most posiada 10 przęseł i ma 1060 metrów długości. Odbudowa trwa już prawie dwa lata. (…) 4 przęsła konstrukcji żelaznej sprowadzone zostały z Anglii, 5 przęseł naprawiono na miejscu. Już wkrótce most pod Tczewem zostanie oddany do użytku, co pozwoli na uruchomienie pociągów bezpośrednich na linii: Gdynia – Gdańsk – Tczew – Malbork – Warszawa; do odbudowy tczewskiego mostu kolejowego użyto brytyjskich elementów ESTB wyprodukowanych w 1945 roku; odbudowany w roku 1958 most stanowi kompilację wielu form konstrukcyjnych; w latach 2009-2010 most kolejowy przeszedł generalny remont w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa-Gdynia)

II Spotkania Nadwiślańskie – organizatorzy:

  • ZKP / Zrzeszenie Kaszubsko-Pomorskie
  • Muzeum Wisły w Tczewie
  • TDK / Tczewski Dom Kultury
  • Urząd Miejski w Tczewie
  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego w Tczewie
  • Tczewska Stocznia Rzeczna

data:

23 czerwca 1984 roku

hasła przedmiotowe / hasła ogólne:

historia, spotkania, sesje naukowe, środowisko geograficzne, hydrologia, gospodarka, zagadnienia gospodarcze, Wisła, Dolna Wisła 

hasła przedmiotowe / hasła szczegółowe:

Tczew, II Spotkania Nadwiślańskie, II Spotkania Nadwiślańskie 1984, II Spotkania Nadwiślańskie 22-24 czerwca 1984, Minister-Kierownik Urzędu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Tczewska Stocznia Rzeczna, Stocznia Rzeczna Tczew, pogłębiarka, pogłębiarka PSR-450 H, wodowanie pogłębiarki, wodowanie pogłębiarki PSR-450 H, wodowanie pogłębiarki Tczew, wodowanie pogłębiarki Tczewska Stocznia Rzeczna, wodowanie pogłębiarki 23.06.1984, pracownicy Tczewskiej Stoczni Rzecznej, most kolejowy, basen Tczewskiej Stoczni Rzecznej, basen PBW, basen Przedsiębiorstwa Budownictwa Wodnego, port zimowy, II Spotkania Nadwiślańskie – organizatorzy, Tczew 1984, Tczew czerwiec 1984, Tczew 23 czerwca 1984, Tczew 23.06.1984, lata 80. XX wieku

uwagi:

  • fotografia czarno-biała
  • wymiary: 18,0 x 23,8 cm

autor zdjęcia:

Stanisław Zaczyński – fotograf, archiwista, kolekcjoner wiekowych rycin, negatywów, dokumentów historycznych, fotografii oraz pocztówek, wzbogacających oraz systematyzujących wiedzę na temat burzliwych dziejów Grodu Sambora, laureat „Kociewskiego Pióra” – lokalnego wyróżnienia przyznawanego przez Towarzystwo Społeczno-Kulturalne im. Małgorzaty Hillar

sygnatura:

IV6-1002/RZS         

numer albumu:

2

zbiory Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Aleksandra Skulteta w Tczewie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content